![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
Template By: LoxBlog.Com
آباژور طرح خورشید
یاس برای همه
جملات ناب
شکلات تلخ
استقلالی هاش بیان تو
سمت خدا
بسیجیان حوزه 6
خواندنيهامفيدترين وبلاگ
انتظارفرج
گلچین کلیپ مذهبی
نمکدون(طنزوسرگرمي)
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
انتظارسبز
و آدرس
www.nikdin.LoxBlog.com
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
بقيه در ادامه مطلب
دجّال به روایت امام علی(علیه السلام)
______________________________
درباره آخرالزمان و ظهور منجی سخن فراوان است، رسانهها نیز در این زمینه بی کار ننشستهاند و همّت خویش را در جهت اهداف دینی و سیاسی مصروف ساختهاند و دست به تولید فیلم ، موسیقی و انیمیشنهایی زدهاند که محتوای آن به این موضوع اشاره دارد. در این میان شخصیتی نیز خودنمایی میکند که او را روایات ما با عنوان دجّال معرفی کردهاند ، روایاتی که از ظهور او در آخر الزمان حکایت میکند؛ و ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
بقيه در ادامه مطلب
مدت حكومت امام زمان (عج) چقدر است؟
یكی از پرسش هایی كه ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته، این است كه حكومت امام زمان (ع) یا به طور كلی حكومتی كه پس از ظهور مستقر میشود، چند سال به طول میانجامد؟
در روایت های شیعه و سنی مدت زمان های متفاوتی برای حكومت مهدوی ذكر شده كه كمترین آنها هفت سال و بیشترین آنها 309 سال (به مقدار توقف اصحاب كهف در غار) است.
با توجه به اختلاف هایی كه در زمینه مدت حكومت امام عصر (ع) در روایات وجود دارد، عدهای از عالمان و محدثان شیعه و سنی به توجیه این اختلاف ها و جمع میان روایات پرداختهاند، كه در اینجا به برخی از آنها اشاره میكنیم:
بقيه در ادامه مطلب
مدت حكومت امام زمان (عج)
پرسش: مدت حكومت امام زمان (عج) چقدر است؟
پاسخ: یكی از پرسش هایی كه ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته، این است كه حكومت امام زمان (ع) یا به طور كلی حكومتی كه پس از ظهور مستقر میشود، چند سال به طول میانجامد؟
در روایت های شیعه و سنی مدت زمان های متفاوتی برای حكومت مهدوی ذكر شده كه كمترین آنها هفت سال و بیشترین آنها 309 سال (به مقدار توقف اصحاب كهف در غار) است.
با توجه به اختلاف هایی كه در زمینه مدت حكومت امام عصر (ع) در روایات وجود دارد، عدهای از عالمان و محدثان شیعه و سنی به توجیه این اختلاف ها و جمع میان روایات پرداختهاند، كه در اینجا به برخی از آنها اشاره میكنیم:
علامه مجلسی(ره) در این زمینه می نویسد:
متن کامل در ادامه مطلب
او کی خواهد آمد؟!
در معارف مهدوی هر گاه مفاهیم و آموزهها، با بدفهمی روبهرو یا به صورت نابهجا القا شود، آسیبهای چشمگیری آشکار می شود و باید کجرویها و کجاندیشیهایی که تاکنون در این موضوع صورت گرفته است، بازشناسی شده و دیدگاههای مهدوی به دور از اختلالهای مفهومی و مصداقی، بیان شوند.
هر امر مهمی به نسبت اهمیتش در معرض خطرها و آسیبهایی است، معارف مهم مهدویت نیز از این قاعده مستثنی نیست و اندیشه مهدوی نیز چون هر اندیشه و فرهنگی آفتها و آسیبهایی دارد که اگر به آنها توجه نشود و به موقع برای برطرف ساختن آنها اقدام نگردد، آثار منفی و مخربی به دنبال دارد.
آسیب، عاملی است که سبب اختلال، ناهنجاری و آفت در پدیدهها میشود و آسیبشناسی به معنای بازشناسی اختلالهای مفهومی و مصداقی بحث است. این اختلالها ممکن است در اثر ناکارآمد بودن و ضعف روشهای پیامرسانی یا محتوایی پیام باشد.
متن کامل در ادامه مطلب
همه ماه ادعای انتظارفرج آقا امام زمان(عج) را داریم بعضی به زبان بعضی با دل و بعضی با اعمالمان.اما هیچ کدام از اینها به تنهایی درست به نظر نمی رسد.و منتظر حقیقی بایستی همه اینها را باهم داشته باشد.یعنی در گفتار،درقلب ،در فکر و دررفتار و اعمال و بطور کلی درهمه شئون زندگی مادی ومعنوی.گاهی رفتارهایی ازما سر می زند که باعث ناراحتی آن بزرگوار می شود.آنچه در این مطلب آورده می شود ازجمله مواردی است که سبب می شود ،دل صاحب الزمان(عج) از ما بگیرد.
لطفا" ادامه مطلب را ببینید
کسی میتواند مدّعی انتظار فرج و آمادگی عملی ظهور منجی شود که توانسته باشد با کسب تقوا، یعنی انجام واجبات و اجتناب از محرّمات، رضایت امام زمان«ارواحنافداه» را تحصیل نماید و علاوه بر آن، حاضر باشد تمام تعلّقات مادی خویش را در راه اسلام و جهان شمولی این دین مبین فدا کند.
آیت الله مظاهری در ادامه سلسله جلسات دروس اخلاق با اشاره به فراموششدن فضیلت انتظار فرج در عصر حاضر، تأکید کرد: جامعهای که آلوده به فساد اخلاقی است نمیتواند ادعای تشیع کند و انتظار فرج در چنین اجتماعی، یک فضیلت فراموش شده است.
مقصود از انتظار فرج، انتظار برای برافراشته شدن پرچم اسلام که همان پرچم عدالت و حقیقت است، در سراسر عالم، بهدست شیعیان راستین و به رهبری حضرت ولی عصر«ارواحنافداه» است و چنین انتظاری که از والاترین ثوابها برخوردار است، با تلاش و کوشش منتظران حقیقت مییابد.
متن کامل را در ادامه مطلب ببينيد
پانزده پوستر زيباي ميلاد حضرت صاحب الزمان را در ادامه مطلب ببينيد
یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت / یک قدم مانده، زمین شوق شکفتن دارد . . .
میلاد منجی عالم بر شما مبارک
*************
دیرگاهیست در درونم غوغایی برپاست…
به گمانم که کسی می آید!
شاید تو باشی،
ای موعود!
************
کاش می شد در میان لحظه ها لحظه ی دیدار را نزدیک کرد
میلاد نور پیشاپیش مبارک
************
به امید روزی که متن تمام اس ام اس ها یک جمله باشد و آن : مهدی آمد
بقيه را در ادامه مطلب ببينيد
نرم افزار مثنوی انتظار یک نرم افزار مذهبی مالتی مدیا است. این نرم افزار مجموعه اشعار صوتی در وصف ، مدح و شرح غربت امام زمان عج ا... تعالی است. در این مثنوی داستانهایی آموزنده در رابطه با امام زمان عج ا... به نظم درآمده و توسط وبلاگ مثنوی انتظار به ما معرفی شده که دانلود آن و شنیدن اشعار زیبای آن خالی از لطف نیست.
(حجم : 3.4 مگابایت)
زندگينامه امام زمان(عج)
ولادت
ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان (ع) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256 هجري بوده است . پس از اينکه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي (ع) و امام يازدهم حضرت عسکري ( ع ) رسيد ، کم کم در بين فرمانروايان و دستگاه حکومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکري (ع) فرزندي تولد خواهد يافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثي که بخصوص از پيغمبر (ص) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود . در اين زمان يعني هنگام تولد حضرت مهدي ( ع ) ، معتصم عباسي ، هشتمين خليفه عباسي ، که حکومتش از سال 218هجري آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسي قرار داد . اين انديشه - که ظهور مصلحي پايه هاي حکومت ستمکاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيري کرد ، و حتي مادران بيگناه را کشت ، و يا قابله هايي را پنهاني به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايري دارد .
متن کامل در ادامه مطلب
احادیث و روایات مربوط به آخرالزمان
امام علی (ع) : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی ( قرآن خوانده میشود ولی به آن و دستوراتش عمل نمیشود ) ، و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند . ((مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند )) .مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان ، اما از هدایت ویران است.مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد ، بدترین مردم زمین می باشند ، که کانون هر فتنه ، و جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، هرکس از فتنه بر کنار است او را به فتنه بازگردانند ، و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند ، که خدای بزرگ می فرماید : به خودم سوگند ! بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند!. و چنین کرده است ، و ما از خدا می خواهیم که از لغزش غفلت ها در گذرد. نهج البلاغه حکمت 369
حضرت محمد (ص) : روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشان بجای نماند ، و از اسلام جز نامی نماند ، مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند ، مسجد های آنان ( در ظاهر ) آباد است ولی ( در باطن ) از هدایت ( و حقیقت ) ویران ، فقهای آنان بدترین فقهای زیر آسمان هستند ، فتنه از نزد آنها بیرون آید و به همان ها نیز باز می گردد. روضة الکافی جلد 2 صفحه 138
اظهار نظر چند دانشمندغربی تازه مسلمان شده در مورد شگفتی های قرآن
مورد اول:
پرفسور گری میلر این حقیقت که قرآن معجزه جاوید است را ثابت کرد، البته معجزه چیزی نیست که احتیاج با اثبات داشته باشد. زیرا خود مبین حقیقت می باشد.
پرفسور گری ميلر ریاضی دان و مبلغ مسیحیت{ انگلیسی} است که در مورد دروغ سنجی و راست سنجی قرآن را بررسی کرد و کتابی هم نوشته است.
او مراحل تحقیق خود را به سه قسمت مشخص تعیین کرد:
۱- خصوصیات و شخصیت پیامبر اسلام. ۲-در مورد خانواده پیامبر اسلام.۳- از محیط زندگی پیامبر که در صحرا بود بررسی کرد.
ابتدا کسی که کتابی می نویسد با کذب و دروغ اگر باشد اول از خود و خانواده اش می نویسد، در حالیکه فقط ۴ بار نام « حضرت محمد صلي عليه وآله» در کل قرآن آمده ولی نام «حضرت عیسی(علیه سلام) » ۲۵ بار و «حضرت موسی(علیه سلام) » ۱۳۷ بار.
جد بزرگوار حضرت عبد المطلب و حضرت ابوطالب عموی پیامبر که این دو بزرگوار زحمتهای زیادی برای حضرت محمد(علیه سلام) کشیدند نامی از ایشان در قرآن نیامده است. از همسر گرامی پیامبر حضرت خدیجه هم نامی وجود ندارد . پیامبر چهار دختر داشت که در زمان حیات پیامبر سه دختر ایشان از دنیا رفتند . و فقط حضرت فاطمه (سلام الله علیه) بودند که از حضرت فاطمه (سلام الله علیه) هم در قرآن اسمی برده نشده است( منظور اسم مستقیم است نه تفسیر) در حالیکه نام حضرت مریم در قرآن آمده و حتی سوره ای بنام مریم و سوره ای بنام عمران از پدر حضرت مریم وجود دارد
در اینجا پرفسور راست سنجی قرآن را نتیجه گرفته است.
مورد دوم:
چند سال قبل در ریاض پایتخت عربستان سعودی آیاتی که مربوط به جنین شناسی در قرآن بود جمع آوری می کردند. گفتند آیا حقیقت دارد؟
آنها یک غیر مسلمان پرفسور جنین شناس به نام« وی کیث مور» که متخصص جهانی بود را دعوت کردند و خواستند حقیقت را بفهمد که راست است یا نه.
آقای مور هر چه خواست به او دادند بعد از بررسی چنان شگفت زده شد که در کتابش مطالب جدیدی را که از قرآن یافته بود افزود پرفسور گفت : قرآن جلوتر از زمانش است مطالبی را که قرآن در مورد جنین گفته تا ۳۰ سال قبل نا شناخته بود و وجود اولیه انسان شبیه (زالو) لخته خون که در( سوره مبارک علق آیه ۲ )آمده است شکل زالو و کار زالو که چسبیدن به جداره و خراش انداختن جداره پوست و مکیدن خون است که جنین هم کارش این چنین است.
آقای مور یافته های خود را در تورنتو منتشر کرد و غوغايی در کانادا برپاشد و در روزنامه ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی راه یافت و گزارشگری از او سوال کرد شما فکر نمی کنید عربها قبل از ظهور جنین و تغییر رشد او اطلاع داشتند البته بطور ساده کالبد شکافی کرده بودند.
پرفسور با کنایه در جواب گفته بود : که این جنین را ما از تصاویر میکروسکوپی تهیه شده، ۱۴ قرن قبل چطور می توانستند به كشفياتی برسند كه نمی دانستند بينند و نياز به ميكروسكوپ داشتند كه ميكروسكوپ حدود دويست سال قبل اختراع شده است.
موردر ادامه با كنايه گفت: چهارده قرن كسی مخفيانه ميكروسكوپ داشته تحقيق كرده بعد به محمد آموزش داده .و سپس هنگامی كه از وی سوال شد: كه وجود اين اطلاعات در قرآن را چگون توضيح می دهيد؟
در جواب گفت:« این فقط می تواند وحی الهی باشد»
پورفسور مور مسلمان شد و عده ای زيادی هم مسلمان شدند كه قرآن معجزه وحی الهی است.
*********************************
مورد سوم:
مارشال جانسون از همكاری پرفسور مور در دانشگاه تورنتو كه مطالعه پيرامون زمين شناسی داشته بسيار مجذوب اين واقعه، آنچه در قرآن درباره جنين شناسی وجود دارد می شود و از آيات زمين شناسی هم به آن معجزه بزرگ الهی دست پيدا می كند و اين بار نيز مردم از يافتهای او شگفت زده می شوند.
*********************************
مورد چهارم:
يك زوج كه برنده جايزه نوبل در تئوری بيگ بگ شده بودند كه از اول آسمانها و زمين بهم چسبيده بودند و خداوند در اثر انفجاری بزرگ آنها را جدا ساخته كه در{ آيه ۳۰ سوره انبياء « رتقاً فَقَتْقئا» } و { آيه ۳۱ سوره انبياء « آسمان را سفقی محكم و محفوظ آفريديم» } آن دو نفر اثبات كردند
*********************************
مورد پنجم:
در طی ۱۴ قرن كه دانشمندان كاتوليك حرفهايی گفته بودند بر ضد قرآن و حال فصلهايی در دايرة المعارف خود آوردند شخصی بنام هانس این حرف روحانيون قبل را رد كردند و افزود كه قرآن معجزه جاويد و وحی الهی است و به حضرت محمد(صلی عليه وآله) ایمان آورد.
*********************************
حال آْنكه قرآن اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان می گذارد و خاطر نشان می کند که این اطلاعات چیزهای جدیدی است و البته همواره به تحقیق در مورد اطلاعات ارائه شده کشف صحت آنها نیز توصیه شده است. جالب اینکه این مفهوم هرگر توسط غیر مسلمانت چهارده قرن پیش مورد چالش واقع نشده و آن گروه از اهالی مکه که با مسلمانان اختلاف نظر داشتند و در زمانهای بعدی آیات را شنیدند، تاكنون هرگز لب به سخن نگشودن اند تا بگويند آنچه در قرآن آمده، جديد نيست و می دانند كه حضرت محمد( صلی عليه و آله) آن مطالب را از كجا آورده است.
به راستی اگر کسی یک اشتباه یافت ، حق دارد از آن سلب صلاحيت كند. اين دقيقا همان چيزی است كه قرآن انسان را به آن ترغيب می كند.
اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري
کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟
چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي
اي آنکه در حجابت درياي نور داري
من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟
برعکس چشمهايم چشمي صبور داري
از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما
کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟
در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت
کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟
با اين دل ماتم زده آواز چه سازم
بشکسته ني ام بي لب دم ساز چه سازم
در کنج قفس مي کشدم حسرت پرواز
با بال و پر سوخته پرواز چه سازم
گفتم که دل از مهر تو برگيرم و هيهات
با اين همه افسونگري و ناز چه سازم
خونابه شد آن دل که نهانگاه غمت بود
از پرده در افتد اگر اين راز چه سازم
گيرم که نهان برکشم اين آه جگر سوز
با اشک تو اي ديده غفار چه سازم
تار دل من چشمه الحان خدايي ست
از دست تو اي زخمه ناساز چه سازم
ساز غزل سايه به دامان تو خوش بود
دور از تو من دل شده آواز چه سازم
هوشنگ ابتهاج
چند شعر زيباي ديگر را در ادامه مطلب ببينيد