انتظارسبز


موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
پخش زنده
امكانات

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 292
بازدید کل : 121600
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید.اميدوارم مطالب وبلاگ مفيد ومورداستفاده شما قرارگيرد.براي فرج آقا امام زمان(عج)صلوات بفرست.
لينك دوستان

آباژور طرح خورشید
یاس برای همه
جملات ناب
شکلات تلخ
استقلالی هاش بیان تو
سمت خدا
بسیجیان حوزه 6
خواندنيهامفيدترين وبلاگ
انتظارفرج
گلچین کلیپ مذهبی
نمکدون(طنزوسرگرمي)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انتظارسبز و آدرس www.nikdin.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» پیشگویی حضرت محمد(ص) از به وجود آمدن وهابیون

پیشگویی حضرت محمد(ص) از به وجود آمدن وهابیون
در کتب معتبر اهل سنّت روایاتى از پیامبر گرامى صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏آله آمده که اشاره به ظهور فرقه وهّابیّت شده است!

همان گونه که بخارى در صحیح خود از عبداللّه عمر نقل مي ‏کند که گفت:

ذَکَرَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم: اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَأْمِنَا، اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا.

قَالُوا: وَفِی نَجْدِنَا

قَالَ اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَأْمِنَا، اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا.

قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ وَفِی نَجْدِنَا؟

فَأَظُنُّهُ قَالَ فِی الثَّالِثَةَ: هُنَاکَ الزَّلاَزِلُ وَالْفِتَنُ، وَبِهَا یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ(1)؛

روزى پیامبر گرامى فرمود: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک گردان! صحابه گفتند:

منطقه نجد(2) را چطور؟ حضرت سخن قبل خود را تکرار فرمود و صحابه از نجد پرسیدند، حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله‏ ها(3) و فتنه‏ ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آن جا طلوع خواهد کرد. .
عینى از علماى بزرگ اهل سنّت و شارح صحیح بخارى مي ‏نویسد:

مراد از شاخ شیطان، امّت و حزب شیطان مى‏باشد(4).

و هم چنین بخارى در صحیح خود از ابو سعید خُدرى از پیامبر گرامى [ صلى‏الله‏ علیه‏ و‏آله ] نقل کرده که فرموده است:

بقيه در ادامه مطلب


» نرم افزار رايگان و جامع دجال شناسي

نرم افزار جامع دجال آخرالزمان  

این نرم افزار به جهت آشنایی بهتر با دجال آخرالزمان می باشد.حجم آن 12 مگابایت بوده و سازگار با تمامی سیستم عاملهای ویندوز است.

هزینه تهیه این نرم افزار جهت ظهور امام زمان(عج):صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

  دانلود


» دجّال به روایت امام علی(علیه السلام)

دجّال به روایت امام علی(علیه السلام)
______________________________
درباره آخرالزمان و ظهور منجی سخن فراوان است، رسانه‌ها نیز در این زمینه بی کار ننشسته‌اند و همّت خویش را در جهت اهداف دینی و سیاسی مصروف ساخته‌اند و دست به تولید فیلم ، موسیقی و انیمیشن‌هایی زده‌اند که محتوای آن به این موضوع اشاره دارد. در این میان شخصیتی نیز خودنمایی می‌کند که او را روایات ما با عنوان دجّال معرفی کرده‌اند ، روایاتی که از ظهور او در آخر الزمان حکایت می‌کند؛ و ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

بقيه در ادامه مطلب


» احوال اموات لحظاتی پس از مرگ چگونه است؟

حال میّت لحظاتی پس از مرگ

انسان ها به هنگام مرگ و لحظات غم انگیز تشییع جنازه، حالت یکسان و یکنواختی ندارند، بلکه به تناسب ایمان و کفر و نیز شدت و ضعفی که در این زمینه دارند، حالات گوناگونی خواهند داشت.

« و المرءُ فی سَکرَةٍ مُلهثَةٍ ، وَ غَمرَةٍ کارثَةٍ، و أنّةٍ مُوجِعَةٍ ، وجَذبَةٍ مُکرِبَةٍ ، و سَوقَةٍ مُتعِبَةٍ . ثم اُدرجَ فی أُکفانِهِ مُبلساً ، و جُذب مُنتقاداً بَسلِساً ، ثُمَّ أُلقِیَ علی الأعواد رجیع وصبٍ ، و نِضوَ سَقَمٍ ، تَحمِلُهُ حفدةُ الوِلدان ، وحشدةُ الاخوان ، الی دار غربته ، و منقطع زورته ، و َمُفرَدِ وحشته ... »1

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : پنج شنبه 24 آذر 1390برچسب:احوال اموات پس از مرگ,سوال وجواب پس از مرگ,سوال وجواب درقبر,نکيرومنکر,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دیدگاه اهل سنت راجع به کربلا و عاشورا چگونه است؟

دیدگاه اهل سنت راجع به کربلا و عاشورا چگونه است؟ آیا عید گرفتن در عاشورا ربطی به عید گرفتن بنی‌امیه دارد؟

جهت رعایت عدل و انصاف باید اذعان داشت که دیدگاه‌های اهل سنت یکسان نیست و نمی‌شود حکم واحدی در مورد همه‌ی آنها داد. بالعکس اهل تشیع که به خاطر اجتماع حول یک محور «ولایت و امامت» از دیدگاه واحدی برخوردار هستند.
به عنوان مثال اگر به اهل سنت ایران توجه شود، همگی اهل بیت (علیهم السلام) را دوست داشته و معظم می‌دارند و اگر به اهل سنت ترکیه توجه کنیم، چند دسته هستند. در حالی که برخی از حنفی‌ها [در آنکارا، استانبول و ...] تعصبات شدیدی دارند، نام بسیاری از مسلمانان اهل سنت مناطق کرد نشین، حسن یا حسین است. یکی از آنها که نامش حسن بود می‌گفت: ما با روضه‌ امام حسین (علیه السلام) که پدرانمان می‌خوانند بزرگ شدیم و معاویه و یزید را دائم لعن می‌کنیم.
برای شناخت دیدگاه اهل سنت، باید دسته‌بندی‌های متفاوتی در نظر گرفت. به عنوان مثال: کتب و منابع معتبر آنها یک شاخه است و دیدگاه عامه‌ی مردم که معمولاً کتاب نمی‌خوانند به سخن بزرگان خود گوش می‌دهند یک شاخه‌ی دیگر است و سخن بزرگانشان نیز کاملاً متفاوت و اغلب متضاد است. به همین دلیل اهل سنت، از یک مذهب در دو قوم، کاملاً دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

متن کامل در ادامه مطلب


» تاسوعاي حسيني و مراسم چهل منبر در لرستان

لرستان-خرم آباد و بروجرد: صبح تاسوعا زنان با صورت های پوشیده- پای برهنه- ۴۰ شمع- ۴۰ شکلات- ۴۰ منبر- همراه با  روزه ی سکوت

چهل منبر آيين ويژه زنان لرستاني در روز تاسوعاي حسيني است كه زنان ديار لرستان با شيوه اي خاص ارادت خود به ساحت شهداي كربلا به ويژه حسين بن علي (ع) و اهل بيت پاك ايشان را با برگزاري این مراسم نمايش مي دهند.
صبح روز تاسوعاي حسيني زنان در ديار لرستان و بویژه خرم آباد خود را براي برگزاري آيين چهل منبر آماده مي كنند و با ذكر صلوات و اسما جلاله خداوند، براي برگزاري اين آيين معنوي و سنتي آماده مي شوند.
باي برگزاري اين آيين معنوي، ابتدا مسير مشخصي از سوي بانوان تعيين مي شود و هريك از بانوان با داشتن 40 شمع در 40 محفل عزاي حسين (ع) به عزاداري مي پردازند كه اين حضور 40گانه را 'چهل منبر' مي خوانند و در واقع در چهل منبر به ذكر و راز و نياز مي پردازند.
معمولا زنان لر اين مراسم را از حرم آقا زيدبن علي (ع) شهر خرم آباد آغاز كرده و حركت خود را در مناطق مختلف شهر تا منطقه باغ دختران خرم آباد ادامه مي دهند.در طول مسير هيچيك از بانوان با يكديگر صحبت نمي كنند و در واقع با روزه سكوت اين مسير را تا 40 محفل عزاي سيدالشهدا (ع) پيموده و تنها ذكر الله و صلوات را تكرار مي كنند.همچنين در اين آيين زنان سر و صورت خود را با پارچه هاي سياه مي پوشانند و مسير را با پاي برهنه طي كرده و در هر محفل عزاي امام حسين (ع) و 72 تن از ياران باوفايش يك شمع روشن مي كنند.در اين آيين معنوي زنان با راز و نياز با خداوند متعال طلب آمرزش مي كنند و از اين طريق نيازهاي خود را با خداي خود در ميان مي گذارند.
برخي از زنان لرستاني نيز معتقدند بايد يك شمع يا يك حبه قند از محافل عزاي سيدالشهدا (ع) به نيت بردارند و پس از برآورده شدن حاجت در محفل هاي عزاي امام حسين (ع) در سال هاي بعد نذر دهند.
تا پيش از اين تنها زنان لر به برگزاري آيين معنوي چهل منبر مي پرداختند اين در حالي است كه در سال هاي اخير برخي از مردان نيز در اين آيين شركت مي كنند.
دربروجرد:
از بعدازظهر روز تاسوعا تا غروب این روز ، گروه گروه از عزاداران حسینی از همه قشری  در شهرستان بروجرد با حضور در سقاخانه ها و تکایا اقدام به روشن نمودن شمع می نمایند . در این مراسم که به چهل منبر معروف است ، زن و مرد و پیر و جوان برای برآورده شدن حاجاتشان در چهل نقطه مختلف  شمع روشن می نمایند . در ضمن شمع گذاران توسط  صاحبان سقاخانه ها با شیر ، چای ، شیرینی و گاهی میوه هائی که نذری می باشد پذیرائی میشوند . از نکات جالب توجه اینکه بعضی از افرادی که  حاجت شان بر آورده میشود سال بعد 41  شمع را در سقاخانه ها می گذارند  و اصطلاحا  چهل و یک منبر میروند . کوچه های مرکزی شهر و بخصوص خیابان های جعفری ، بحرالعلوم ، فروردین ، صفا و ........ منازلی که دارای سقاخانه می باشند بیشتر از دیگر نقاط شهر است ، بنابر این شمع گذاران  بیشتر اینگونه محله ها را که تراکم سقاخانه ها بیشتر است برای چهل منبر انتخاب می نمایند .

لینک دریافت فیلم به مدت ده دقیقه از این مراسم
 

برای دیدن تصاویر این آیین  ادامه مطلب را ببینید


» مراسم ويژه روز عاشورا در لرستان و خرم آباد

در اين چند سطر قصد ندارم که به چگونگي آيين و مراسم عزاداري ماه محرم در لرستان بپردازم.که پرداختن به آن حوصله و اطلاعات زيادي مي خواهد.در اينجا به مراسمي مخصوص لرستان و به ويژه خرم آباد مي پردازيم.و درحد وسع توضيح مختصري خواهم داد تا آشنايي مختصري با اين مراسم براي شما خواننده محترم باشد.

    

 
يکي از آئين هايي که عزاداري مردم لرستان بويژه خرم آباد را از ساير استانها متمايز مي کند مراسم “خَرَه اُفتايِن” ( افتادن در گل وآغشته کردن بدن به گل) مي باشد.و اين يک سنت قديمي و بي نظير است.وجا دارد که مسئولين جهت ثبت آن اقدام نمايند.
اين کار ريشه در سنت هاي اصيل اين ديار (و شايد ديگر جاهاي ايران) دارد.بدين صورت که هنگام مرگ عزيزي خاک برسرمي کردند.و به نشانه عزا بر سر و شانه خود گل مي گذاشتند.وفکر مي کنم اين عمل در گذشته ها در خيلي از جاهاي ايران يک سنت بوده است .هرچند اين سنت درحال حاضر درلرستان به ندرت صورت مي گيرد.ولي برهمين اساس در روزعاشورا مردم اين دياردر سوگ حضرت سيدالشهدا نه تنها بر سر وشانه بلکه تمام بدن را به گل آغشته مي کنند.تا نهايت ارادت خود را به سالارشيهدان و اصحاب بزرگوارش نشان دهند.و نشاني و نمادي باشد برعزارداربودن و درسوگ نشستن.

درواقع اين يک آيين بسيار کهن ايراني است که توسط مردم لرستان با فرهنگ اسلامي در آميخته شده و بصورت بسيار با شکوهتري به نشانه علاقه مردم اين ديار در عزاي امام حسين(ع) و يارانش انجام مي شود.

بطورمثال در سوگ سياوش در شاهنامه در ابيات زيادي به خاک بر سر کردن در عزاي سياوش گفته شده است:

هنگام آگاه شدن ایرانیان از مرگ سیاوش:

همـه جـامـه کـرده کبـود و سیاه                همه خـاک بـر سـربه جـای کلاه
*****
پـراگنـده  کـاوس  بر  تـاج  خاک                 همه جامه ی خسروی کرد چاک
*****
به تن جامه خسروی  کرد چاک                به سـر  بر پراگنـد  تاریک  خاک
*****
خروشان  به سر بر پراگند خاک                همه جامه ی خسروی کرد چاک
*****
همه خاک بر سر همی بـیختنـد              ز مژگان  همی  خون دل ریختند
*****
به  پرده سرای  آتش  اندر   زدند              همه  لشکرش  خاک بر سر زدند
*****
نباشد  بشویم  سرم  را  ز خاک             همه   بر تن  غم  بود  سوگناک

*****
چو آمد  به  نزدیک  کاووس کی               سرش  بود پرخاک  و  پرخاک پی

يا:اسکندر در مرگ دارا:
سکندر همه جامه ها کرد چاک               به تاج کیـان بـر پـراگنـد خاک

و شايد در ديگر آثار کهن گذشتگان بتوان نمونه هاي ديگري را پيدا کرد.اين شاهکاري از مردم لر است که اينچنين آيين قديمي خو را با مذهب پيوند زده و در جهت برپايي با شکوه مراسم مذهبي از آن بهره مي برند.

گل برسر گرفتن که در مراسم روز عاشورا انجام مي شود.نهايت غم و اندوه وعزا است ونمادي از خاک بر سرکردن گذشتگان است و امروزه در عزاي عزيزي چون امام حيسن(ع) بر سرمي شود.
اين گل از خاک رس تهيه مي شود.و معمولا روزتاسوعا خاک اين گل با دقت زیاد از منطقه ای بيرون ازشهرکه هيچ گونه آلودگی نداشته باشد تهیه میکنند.وبا دقت و حوصله خاک را الک کرده و بصورت خرمن در آورده و باشيشه هاي گلاب وشمع دور تا دور آن را تزيين مي کنند. بعد از عزاداري روز و شب تاسوعا، يعني نيمه هاي شب قبل از عاشورا خاک را با آب و گلاب مخلوط و آن را آنقدر به هم مي زنند تا گل يک دست شود.اين گل نه سفت است و نه آبکي بلکه چيزي ميان اين دوحالت است.بطوريکه با پر کردن کف دست آن را روي لباسهاي خود مي مالند.
لازم به ذکر است با شروع ماه محرم مردم هر محله و خيابان علاوه بر مساجد و حسينيه ها اقدام به بستن تکايايي جهت عزاداري مي کنندکه به آنها خيمه مي گويند و مراد از بر پاکردن آن نمادي از خيام امام و لشکريانش مي باشدومحل تجمع و عزاداري است و تقدس خاصي نيز دارد.هر خيمه اقدام به تهيه گل براي عزاداران محل خود مي کند.
دراولین ساعات روز عاشورا(بعد ازنمازصبح) نوجوانان و جوانان و مردان در اين محل ها حضور پيدا کرده و اقدام به آغشته کردن سر و شانه يا تمام بدن(روي لباس ) خود به گل مي نمايند.حضور بانوان در اين مراسم جدي نيست ولي اکثرا سر و شانه ها ي خود را از روي چادر به گل آغشته مي کنند.تا بگويند در عزاي مولايمان خاک برسر وعزا داريم. هنگام درست کردن گل مقداري هيزم(و امروزه مشعلهاي گاز)نيز تهيه مي شود. با شروع مراسم هيزم ها را آتش مي زنند تا ضمن گرم شدن گل زودتر خشک شود.و با اولين ساعات روز عاشورا عزاداري شروع و دسته جات به حرکت در مي آيند.
 


» روزشمار دهه محرم-ازلحظه ورود اما به کربلا تا پايان روزعاشورا

روزشمار و ماجراهاي دهه اول محرم-ورود امام به کربلا تا پايان عاشورا

شرح اتفاقات و رويدادهاي کربلا از لحظه ورود امام به کربلا و شهادت امام حسين(ع) ويارانش و ماجراهاي بعداز شهادت ايشان تا پايان روزعاشورا - به نقل ازكتاب قصه كربلا – به ضمیمه قصه انتقام نوشته على نظرى‏ منفرد

1-ماجراهاي ورود به کربلا تا روزهفتم

2-روزهفتم تا صبح عاشورا

3-روز عاشورا ، تعداد یاران امام (ع) ، حركت سپاه دشمن ، فرمان یورش

4-شهادت اصحاب امام (ع) ، نام‌هاى شهداى حمله اول ، نام‌هاى سایر شهدا ، آخرین نماز

 

5-مبارزه یاران امام (ع) ، حمله به خیام ، شهداى بنى‌هاشم ، على بن الحسین (ع) ، نوزاد شهید ، تعداد شهداى اهل بیت (ع)

6-غربت و تنهایی امام حسین (ع) ، وداع امام (ع) ، مبارزه امام (ع) ، آخرین وداع

7-شهادت سالار شهیدان ، یورش وحشیانه ، تهاجم به خیام ، فرمان قتل ، تعیین قاتل ، آخرین شهید

8-تاریخ شهادت ، غارت خیام ، آتش زدن خیمه ‏ها

9-شهادت طفلان مسلم ، اصحاب مجروح امام(ع) ، مادران شهدایی كه در كربلا بودند ، شهدایى از صحابه پیامبر(ص)

دانلود مطالب کامل تمامي لينک هاي بالا در يک فايل ورد حجم فايل150کيلوبايت


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:ماجراهاي کربلا,روزشمارکربلا,روزشماردهه اول محرم,اتفاقات کربلا,رويدادهاي دهه اول محرم,روز عاشورا,تعداد یاران امام حسين,چگونگي شهادت اصحاب امام حسين,نام‌هاى شهداى حمله اول عاشورا,نام‌هاى شهدا کربلا,آخرین نماز,مبارزه یاران امام حسين,ماجراي حمله به خیام ,شهداى بنى‌هاشم درکربلا,تعداد شهداى اهل بیت درکربلا,شهادت سالار شهیدان ,آخرین شهیدکربلا,غارت خیام ,آتش زدن خیمه ‏ها,شهادت طفلان مسلم ,ياران مجروح امام حسين,مادران شهدایی كه در كربلا بودند ,صحابه پیامبردرکربلا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» متن وترجمه دعاي زیارت عاشورا

متن زیارت عاشورا

   بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أبَا عَبْدِ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ أمِیرِ المُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الوَصِیِّینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللهِ وابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ المَوْتُورَ، السَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الأرْواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَم مِنّی جمیعاً سَلامُ اللهِ أَبََداً ما بَقِیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ..........

متن کامل در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:زيازت عاشورا,متن زيارت عاشورا,متن عربي زيارت عاشورا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اشعارمحرم (اشعاري محتشم کاشاني)

اشعارمحرم (اشعاري محتشم کاشاني)

باز این چه شورش است که در خلق عالم است             باز  این چه  نوحه و  چه عزا  و  چه ماتم است

***********

کشتی شکست خورده ی طوفان کربلا                    در  خاک و  خون  طپیده  میدان  کربلا

***********

این کشته ی فتاده به هامون حسین توست             وین صید دست و پا زده  در خون  حسین  توست

متن کامل اشعاربالا و......اشعار بسياززيبا و حزن انگيز ديگر اين شاعر گرانقدر در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:اشعار,شعر,شعرمحرم,اشعارمحرم,اشعارمحتشم کاشاني,اشعارکربلا,اشعارعاشورا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دانلودمداحي لري-خرم آبادي

 دانلود حدود 50 قطعه مداحي لري از مشهورترين مداحان لرستان:

مرحوم حاج حبیب ، ایرج موسوی ، غلام سبزعلی ،

داریوش رحیمی، جعفر شیرزاد ، علی جهان آرا، قهرمانی،

رضا موسیوند ، حسین سهرابی ، سید باقر موسوی، يادگاري


لينک دانلود در ادامه مطلب


» گلچین مداحی آذری محرم

گلچین مداحی آذری محرم 87 -  سینه زنی از مداحان مختلف به صورت پکیج (فایل zip) با کیفیت اصلی ..


امیرمقدم - پک سینه زنی - 9 قطعه (27 مگابایت)

       منبع: سايت رسمي مداحانhttp://madahan.com


» گلچین مداحی های محرم
» اعمال ماه محرم و عاشورا

اعمال ماه محرم

چرا محرم؟!
پيش از اسلام عرب، جنگ در اين ماه را حرام مي‌دانست و ترك مخاصمه مي‌كرد؛ لذا از آن زمان اين ماه بدين اسم نامگذاري شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمري قرار دادند.(2) در توضيح اين كه چرا ماه‌هاي ديگر كه جنگ در آنها حرام است، محرم ناميده نمي‌شود مي‌توان گفت: چون ترك جنگ از اين ماه شروع مي‌شد به آن محرم گفتند.
اين ماه در مكتب تشيع يادآور نهضت حضرت سيدالشهدا و حماسه‌ جاودان كربلاست.
 

 

 

بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : چهار شنبه 2 آذر 1390برچسب:اعمال محرم,اعمال عاشورا,اعمال ماه محرم,اعمال شب عاشورا,اعمال روزعاشورا, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عاقبت قاتلان امام حسین علیه السلام و شهداي کربلا

عاقبت قاتلان امام حسین علیه السلام و شهداي کربلا



قیام مختار
مـخـتار زمانی كه تصمیم بر نابودى قاتلان امام حسین(علیه السلام) گرفت، گفت: «دین ما به ما اجازه نمى‌دهد كه بگذاریم كسانى كه حسین(علیه السلام) را كشته‌اند در این دنیا، با امنیت و آسایش زندگى كـنـنـد، آنگـاه در حقیقت، من ناصر و خونخواه آل محمد(صلی الله علیه و آله) نیستم، بلكه كذّاب خواهم بود. براى دستیابى بر آن جانیان، از خدا كمك مى‌طلبم و خداى را سپاسگـزارم كـه مـرا شـمـشیرى بر سر آنان قرار داده و نیزه‌اى كه بر آنان وارد خواهد شد و انتقام گیرنده آنان كه حق اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بگیرم و بر خداوند حق است كه آنان را كه دستشان به خـون اهـل بـیـت پیامبر آغشته شده به قتل برساند و آنان كه حق خاندان پیامبر را نادیده گـرفته‌اند خوار و ذلیل كند. پس آنان را به من معرفى كنید تا تعقیبشان كنم و ریشه آنان را بركنم.
مختار همه همت خود را براى این هدف مقدّس، كـه هـدف اصـلى قـیـام او بـود، بـه كـار برد.(1) موسى بن عامر مى‌گوید: «مختار فرمان داد كه قاتلان امام حسین(علیه السلام) را تعقیب كنید و مى‌گفت: بـه خدا قسم، آب و خوراك بر من ناگوار است تا این كه زمین را از لوث وجود آن ناپاكان پاك سـازم.»(2) بـنـابراین، عده‌اى به صورت گروهى و عده‌اى نیز فرد فرد به دست انتقام و عدالت سپرده شدند و به جزاى اعمال ننگین خود رسیدند.

نحوه كشته شدن یزید
یزید روزی با اصحابش به قصد شکار به صحرا رفت. به اندازه دو یا سه روز از شهر شام دور شد، ناگاه آهویی ظاهر شد یزید به اصحابش گفت: خودم به تنهایی در صید این آهو اقدام می‌کنم کسی با من نیاید. آهو او را از این وادی به وادی دیگر می‌برد. نوکرانش هر چه در پی او گشتند اثری نیافتند.
یزید در صحرا به صحرانشینی برخورد کرد که از چاه آب می‌کشید. مقداری آب به یزید داد ولی بر او تعظیم و سلامی نکرد.

بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : نيک انديش | تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1390برچسب:امام حسين,قاتلين امام حسين,قابلان امام حسين,سرنوشت قاتلين امام حسين,سرنوشت قابلان امام حسين,سرنوشت قاتلان کربلا,سرنوشت قاتلين کربلا,سرنوشت قاتلان عاشورا,سرنوشت قاتلين عاشوراسرنوشت قاتلين شهداي کربلا,سرنوشت قاتلين شهداي عاشورا,سرنوشت قاتلين ياران امام حسين,عاقبت قاتلين امام حسين,عاقبت قابلان امام حسين,عاقبت قاتلان کربلا,عاقبت قاتلين کربلا,عاقبت قاتلان عاشورا,عاقبت قاتلين عاشورا,عاقبت قاتلين شهداي کربلا,عاقبت قاتلين شهداي عاشورا,عاقبت قاتلين ياران امام حسين,عاقبت يزيد,عاقبت شمر,عاقبت ابن زياد,عاقبت عمرابن سعد,سرنوشت يزيد,سرنوشت شمر,سرنوشت ابن زياد,سرنوشت عمرابن سعد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» شهدای کربلا چه کسانی و چند نفر بودند؟

شهدای کربلا چه کسانی و چند نفر بودند؟

 
دين - غیر از امام حسین (ع) و بنی هاشم، شهدایی که نام آنها در زیارت ناحیه مقدسه و برخی منابع دیگر آمده، 82 نفرند و غیر از آنان، نام 29 نفر دیگر در منابع متاخر آمده است.
شهدای کربلا از اولاد 'ابی طالب' که نام آنها در زیارت 'ناحیه' آمده، 17 نفر و از اولاد ابی طالب که نام آنها در زیارت 'ناحیه' نیامده، 13 نفر است که سه کودک نیز از بنی هاشم شهید شدند و از میان این 33 نفر، 10 نفر از فرزندان امیرالمومنین(ع)، چهار نفر از فرزندان امام حسن(ع)، سه نفر از فرزندان سیدالشهدا(ع)، 12 نفر از فرزندان عقیل و چهار نفر نیز از فرزندان جعفر بودند.
غیر از امام حسین (ع) و بنی هاشم، شهدایی که نام آنها در زیارت ناحیه مقدسه و برخی منابع دیگر آمده، 82 نفرند و غیر از آنان، نام 29 نفر دیگر در منابع متاخر آمده است.


بقيه در ادامه مطلب


» عناوين آخرين مطالب
اس ام اس تبریک ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان
تصاویر ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان
دانلودمولودي عيد مبعث
اعمال شب و روز عید مبعث
اس ام اس عيد مبعث پيامبر اکرم(ص)
پوستر و تصاوير عيد مبعث
پوستر شهادت امام موسي کاظم(ع)
گلچيني از احاديث امام موسي كاظم(ع)
دانلود رساله ۱۲ مرجع اندروید و جاوا
مداحی های فاطمیه سال 90حاج محمود کریمی
دانلود مداحی مخصوص ایام فاطمیه
مولودي خواني ميلاد پيامبر(ص) و امام صادق(ع)
تصاوير و والپيپر ميلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)
اس ام اس و پيامک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)
دانلود سرودها دوران انقلاب
دانلود متن و آهنگ تيتراژ پاياني اخراجيهاي3
مداحي شهادت امام رضا(ع)
چهل سخن ناب از امام رضا(ع)
اسراروفلسفه اربعين امام حسين(ع)
از مدينه تا کربلا همراه با سيدالشهداء امام حسين عليه السلام
آيات و احاديث اثبات ولايت حضرت علي(ع)
امام علی علیه السلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله(2)
امام علی علیه السلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله(1)
روزهاي قبل و بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله
دانستنى هایى از ماه صفر
سقیفه به نقل از عمر ، در روایتی از صحیح بخاری
تنفر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از عایشه و حفصه
تصاويري از جنايات غرب متمدن و مدعي حقوق بشر در عراق+عکس
گریه کن سرباز! + عکس
پیشگویی حضرت محمد(ص) از به وجود آمدن وهابیون
نرم افزار رايگان و جامع دجال شناسي
دجّال به روایت امام علی(علیه السلام)
احوال اموات لحظاتی پس از مرگ چگونه است؟
دیدگاه اهل سنت راجع به کربلا و عاشورا چگونه است؟
تاسوعاي حسيني و مراسم چهل منبر در لرستان
مراسم ويژه روز عاشورا در لرستان و خرم آباد
روزشمار دهه محرم-ازلحظه ورود اما به کربلا تا پايان روزعاشورا
متن وترجمه دعاي زیارت عاشورا
اشعارمحرم (اشعاري محتشم کاشاني)
دانلودمداحي لري-خرم آبادي
گلچین مداحی آذری محرم
گلچین مداحی های محرم
اعمال ماه محرم و عاشورا
عاقبت قاتلان امام حسین علیه السلام و شهداي کربلا
شهدای کربلا چه کسانی و چند نفر بودند؟
پوستر و والپيپر ويژه ماه محرم
مداحي قديمي-قبل انقلاب
دانلودمداحي فارسي و فارسي-عربي نزارقطري
دعای سریع الاجابه از آیت الله قاضی
دانلود نرم افزار تعبیر خواب برای موبایل و کامپیوتر